پنل دو کلید فلاش تانک کوهلر
23
آگوست

همه چیز درباره انواع فلاش تانک

فلاش تانک

در این مقاله قصد بر آن داریم که شما را با فلاش تانک یا همان سیفون که در گذشته بیشتر به این نام شناخته می شده است. که برای تخلیه کاسه زمینی ایرانی. فرنگی و وال هنگ حضور آن جز ضروری می باشد.

در ابتدا در ایران بدلیل استفاده بیشتر مردم از توالت زمینی تخت از سیفون یا همان فلاش تانک استفاده می گردید. بتدریج با آمدن توالت فرنگی به بازار ایران بصورت عام و استفاده قریب به اکثر مردم ایران از این محصول با واژه و کارایی آن به شکل جامع تری شناخت حاصل گردید. اکثر فلاش تانک ها تشکیل شده از یک منبع یا Container از جنس یو پی وی سی UPVC به منظور ذخیره آب  و همچنین فلوتر (Floater) یا همان شناور و مکانیزم تخلیه می باشد که از طریق مجاری و لوله های تعبیه شده آب داخل مخزن را به سمت کاسه توالت بوسیله انواع روش های تخلیه که در این مقاله بصورت مفصل در این باره شرح داده شده است باعث تخلیه محتویات کاسه می گردد.

فلاش تانک یا همان سیفون

در انواع فلاش تانک یا همان سیفون روش عملکرد آنها از گذشته تا به امروز تغییراتی حاصل گردیده است. به عنوان مثال در سیفون های دیواری برای توالت های زمینی از نخ یا طنابی برای تخلیه استفاده می گردید. و امروزه بصورت دکمه بر روی مخزن قرار داده شده است که با فشردن آن آب با فشار به سمت خروجی خارج می گردد. بصورت کلی وظیفه فلاش تانک خارج نمودن فضولات و آشغال ها از داخل کاسه و هدایت آنها به داخل سیستم لوله کشی فاضلاب مجموعه می باشد. در انتها پس از عملکرد درپوش باز شده به منظور خروج آب از منبع مجددا بسته می گردد. و مخزن به منظور استفاده مجدد پر از آب می گردد.

انواع فلاش تانک

فلاش تانک توالت زمینی:

این نوع فلاش تانک ها همانطور که پیشتر گفته شد از جنس UPVC ساخته شده و از مواد آنتی باکتریال Anti-Bacterial به منظور بهداشت بیشتر محیط داخلی آن تشکیل گردیده است. معمولا نیز برای عملکرد تخلیه آنها از نخ یا طنابی استفاده میگردد اگرچه امروزه بصورت دکمه ای نیز تولید می گردد. همچنین به دلیل آن که بر روی کاشی های سرویس قرار می گیرند. و فضا اشغال می نمایند چندان در حال حاضر مورد استقبال نمی باشند.

فلاش زمینی ایمن آب

 

تانک دارای دو عملکرد یا دو حجم تخلیه متفاوت:

در این مدل فلاش تانک دو نوع تخلیه با حجم بیشتر و کمتر آب به منظور تامین نیاز کاربر تعریف گردیده است. این عملکرد و تعبیه 2 نوع کلید با حجم های متفاوت برروی فلاش به منظور مصرف بهینه آب و در نتیجه صرفه جویی هر چه بیشتر بوجود آمده اند. مطالعات حکایت از آن دارد که بیشترین حجم مصرف در سرویس های بهداشتی ناشی از مصرف آب فلاش می باشد. عددی در حدود 80 درصد از مصرف. در نتیجه کارخانه ها و تولید کنندگان را به سمت ساخت فلاش دارای عملکرد دوگانه یا دو کلید هدایت نمود.

همانطور که در بالا توضیح داده شد این دو حجم خروجی بسته به نیاز کاربر مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه این روش در حدود 80 درصد به کاهش مصرف آب توسط فلاش و آب مصرفی سرویس های بهداشتی کمک نمود. لازم به ذکر است که تولید هر برند و یا کارخانه دارای حجم های متفاوتی خواهند بود. به عنوان مثال در برند فرنگی کوهلر KOHLER اکثرا از ظرفیت 3 و 6 لیتر استفاده گردیده است. که ظرفیت 3 لیتر آن برای حجم کم فضولات و ظرفیت 6 لیتر آن برای حجم فضولات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پنل دو کلید فلاش تانک کوهلر

تانک هوشمند:

این نوع فلاش همانطور که در مقاله فرنگی هوشمند توضیح داده شده است با استفاده از سنسور و تشخیص حجم اشغال شده در کاسه بصورت اتوماتیک فلاش تانک و میزان آب مصرفی را تشخیص داده و روشن می گردد. و عمل تخلیه را انجام می دهد که این نوع فلاش تانک اکثرا در محصولاتی مانند فرنگی، وال هنگ و توالت های ایستاده یا یورینال Urinal مورد استفاده قرار می گیرند.

فلاش تانک هوشمند فلاش تانک ایرانتوالت یورینال

فلاش تانک توکار یا استراکچر:

استراکچر های توکار اولین مزیتی که در خصوص آن ها می توان به آن اشاره نمود. قرار گیری آن ها داخل دیوار و در نتیجه حجم اشغال فضای کمتری می باشد. که خود باعث صرفه جویی در جانمایی سرویس های بهداشتی یا حمام ها می گردد. دکمه آن ها نیز با قرار گیری بر روی دیوار به منظور عملکرد آن ها قرار داده می شود. از این نوع فلاش تانک ها در توالت های وال هنگ و همچنین توالت های زمینی استفاده می گردد. مطلبی که در خصوص این استراکچر توکار وجود دارد. پیش بینی استفاده از آنها در زمان ساخت پروژه می باشد. که بایستی فضای آن از قبل مورد نظر قرار گیرد تا در هنگام سفت کاری خریداری و نصب گردد.

لازم به ذکر است که می توان از این نوع فلاش در زمان بازسازی سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده نمود. و با در نظر گرفتن یکسری ملاحظات قابل اجرا می باشند. برای خدمات، تعمیر و نگهداری این محصول تصور اغلب مردم بر این می باشد. که بایستی کاشی و سرامیک های دیوار تخریب گردند تا بتوان به آن دسترسی داشت اما اینگونه نمی باشد. و تنها با باز نمودن کلید داخل دیوار می توان تعمیر و یا سرویس آن توسط کارشناس مربوطه انجام گردد. خصوصیت دیگری که باعث افزودن به مزیت های این محصول می گردد. صدای کمتر تولید شده توسط این محصول به دلیل قرار گیری در داخل دیوار اشاره نمود.

استراکچر فلاش تانک وال هنگ

 

نتیجه گیری به منظور خرید فلاش تانک

همانطور که قبل تر به آن اشاره گردید. فلاش تانک یا سیفون لازمه یک سرویس بهداشتی و یا حمام برای استفاده از انواع توالت ها می باشد. اما برای تهیه و تامین این محصول نیاز به بررسی و در نظر گرفتن چند نکته ضروری می باشد. تا بتوان بهترین و با کیفیت ترین محصول را انتخاب و تهیه نمایید. در ادامه در خصوص مشخصاتی که نیاز می باشد. به آن ها در هنگام خرید فلاش تانک توجه نمایید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب فلاش تانک خدمات و موجود بودن قطعات و لوازم یدکی آن می باشد. که بایستی حتما مورد توجه قرار گیرد. آیتم بعدی در خصوص حجم و ظرفیت مخزن و یا منبع فلاش تانک می باشد. که میزان قدرت شستشوی فلاش تانک را مشخص می نماید. به این صورت که هرچه مخزن بزرگتری داشته باشد حجم آبی که برای شستشو تخلیه می نماید. بیشتر در نتیجه با یکبار فلاش پاکیزگی و خروج فضولات تکمیل می گردد. که این مهم در صورت رعایت نشدن موجب مصرف بیشتر آب و نیاز به تکرار فلاش و فشرده شدن شاسی توسط کاربر خواهد گردید.

پیشنهاد می گردد که حتما از فلاش تانک دارای دو عملکرد یا دو حجم تخلیه متفاوت خرید گردد. هم از لحاظ مصرف آب بهینه خواهد بود هم دارای 2 مکانیزم عملکردی می باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که فلاش تانک های ذکر شده قیمت خرید بالاتری نسبت به مدل های تک کلید دارا می باشد.

موضوع بعدی که بسیار مهم می باشد. در خصوص جنس مخزن و استراکچر فلاش تانک می باشد که بایستی از مواد آنتی باکتریال در ساخت منبع آن استفاده گردد. همچنین سازه نگه دارنده آن یا همان استراکچر از متریال استانداردی ساخته شده باشد.