شیشه سکوریت و معمولی
04
سپتامبر

همه چیز در مورد پارتیشن دوش

پارتیشن دوش

تا قبل از این حمام جز فضاهای دارای اولویت برای طراحی و دکوراسیون منازل محسوب نمی گردید. اما امروزه نه تنها کسانی که به زمینه تحصیلی در خصوص معماری و دکوراسیون داخلی ندارند به حمام خود به صورت دیگری نگاه می کنند. حال آنکه معماران و طراحان یکی از فضاهایی که خیلی برروی آن تاکید دارند سرویس بهداشتی و حمام پروژه می باشد. که در نوع خود هر قسمت از آن منجمله روشویی آن و کابینت، فرنگی، وال هنگ، شیرآلات و غیره جای صحبت فراوانی دارد. در این مقاله در بخش حمام می خواهیم شما را با قسمت استحمام که عامل اصلی به وجود آمدن این فضا می باشد آشنا نماییم.

در حال حاضر معماری و طراحی به گونه ای می باشد که عملکرد هر فضا تعریف شده باشد. و بتواند بازدهی حداکثری برای آن تعریف گردد از همین رو در این مقاله شما را با پارتیشن دوش آشنا خواهیم نمود.

حمام

حمام 1

شرایط زندگی امروز بدلیل مشغله های کاری موجود به گونه ای می باشد که زمان در اولویت می باشد. به عنوان مثال در گذشته برای استحمام حتما از وان استفاده می گردید اما امروزه زمان پر شدن وان با آبگرم و استفاده از آن بدلیل زمان بر بودن شاید در اولویت خیلی ها نباشد و نیاز به سرعت بیشتری برای استفاده از آن داشته باشند. از همین رو پارتیشن های دوش یا همان کابین دوش ها در خیلی از طراحی های معماران برای فضای حمام جا باز نموده است. که هم باعث صرفه جویی در زمان می گردد و هم اینکه نظافت و بهداشت آن بسیار سهل تر از موارد ذکر شده می باشد. که در این مقاله به طور مفصل آن را بررسی خواهیم نمود و مزایای آن را برای شما بر خواهیم شمرد.

 

ELEMAN Dus Cabin

در کابین دوش ها یا کابین حمام برای جداسازی فضا از متریال شیشه استفاده می گردد اما نه شیشه معمولی، در پارنیشن دوش های Eleman Dus Cabin از شیشه های سکوریت با ضخامت 6 میل در مدل های فریم دار و 8 و10 میل در مدل های فریم لس و پارتیشن ثابت با کیفیت های سوپر کلیر و کریستال بنا به درخواست مشتری استفاده می گردد.

تفاوت های شیشه معمولی و سکوریت

شیشه سکوریت بصورت نشکن می باشد، نه به آن معنا که نمی شکند بدین صورت که شیشه در صورت ضربه خوردن با فشاری 5 برابر شیشه معمولی می شکند و بدلیل فرآیند تولید شیشه سکوریت بصورت گرم شدن و سپس در همان زمان سرد شدن سریع در صورت شکستن به قطعات بلوری تبدیل می شود (تکه های استاندارد-نه کوچک و نه بزرگ) بصورتی که غیر برنده می باشند و در صورت تماس نیز خاصیت برندگی نخواهد داشت به همین دلیل یکی از مزیت های آن نسبت به شیشه معمولی می باشد زیرا شیشه معمولی به قطعات تیز و برنده تبدیل می گردد.

 

شیشه سکوریت و معمولی

 

انواع بازشو کابین حمام

با توجه به تعدادی فاکتور و سلیقه کاربر می توان طرح ها و مدل های مختلفی را اجرا نمود که در ادامه شما را با انواع آن آشنا نمود. قبل از آن ذکر این نکته ضروری می باشد که فضای حمام از لحاظ متراژ و همچنین جای گیری آیتم های مختلف و فاصله آن ها از یکدیگر در انتخاب نوع پارتیشن حمام تاثیر گذار می باشد.

انواع اجرای پارتیشن دوش به 6 صورت می باشد:

درب بازشو کشویی فریم دار پارتیشن دوش مدل Livorno

سری پارتیشن دوش Livorno دارای پروفیل از جنس آلومینیوم با آنادایز استیل درجه 1 و قطعات و لوازم جانبی از جمله قرقره، درزگیر (آب بندها)، مگنت ساخت کشور ترکیه می باشد. که بدلیل کیفیت بالای متریال و داشتن پروفیل در دور تا دور کابین دارای آب بند 100 درصد خواهد بود. همچنین استفاده از شیشه 6 میل در عین حال که ایمنی کار را تامین می نماید باعث سبک شدن کار و روان تر بودن درب ها حین باز و بست شدن می گردد.

لازم به ذکر است که در این مدل بدلیل بازشو بودن بایستی به این نکته توجه نمود که در بازشو های کشویی فضایی که می توان به عنوان ورودی در نظر گرفت بدلیل اورلب (Overlap) شدن 2 شیشه بر روی یکدیگر تقریبا نصف می گردد پس نیازمند داشتن فضای لازم می باشد.

در این مدل به دو صورت 2 لنگه (یک لنگه ثابت + یک لنگه بازشو کشویی)

4 لنگه ( 2 لنگه ثابت در طرفین + 2 لنگه بازشو کشویی در وسط کار که هنگام باز شدن از یکدیگر فاصله می گیرند).

مدل Livorno فریم دار کشویی پارتیشن دوش

درب بازشو لولایی فریم دار پارتیشن دوش مدل Yeni Relax

درب های لولایی بدلیل بازشدن کامل، ورودی عریض تر و بزرگتری را برای کابر فراهم می نماید. اما بدلیل اشغال فضایی برابر با اندازه درب ورودی آن بایستی جانمایی فرنگی و یا وال هنگ و همچنین روشویی را در نظر گرفت که تداخلی در باز شدن درب آن پیش نیاید.

در این مدل نیز با توجه به فضا به سه صورت نصب و اجرا می گردد:

  • بصورت تک درب که بین 2 دیوار قرار می گیرد.
  • بصورت 2 درب که هر دو درب بازشو می باشند که این مدل برای حمام هایی با محدودیت فضا مناسب می باشد.
  • حالت دیگر بدین صورت می باشد که دارای یک شیشه ثابت و یک بازشو می باشد.
  • آخرین حالت بصورت گوشه و ال (L) می باشد که شامل 2 لنگه ثابت + یک لنگه بازشو می باشد.

Yeni Relax 2 پارتیشن دوشyeni Relax پارتیشن دوش

 

 

 

 

 

 

 

درب بازشو کشویی گوشه فریم دار مدل Livorno

در بعضی از حمام ها بدلیل دارا بودن فضای کمتر و نیاز به قرار گیری پارتیشن دوش و مجزا نمودن فضاها از یکدیگر بصورت ال شکل (L) اجرا می گردد.

با توجه با اندازه فضای اختصاص داده شده به دو صورت

3 لنگه (2 لنگه ثابت + 1 لنگه باز شو)

4 لنگه (2 لنگه ثابت در طرفین + 2 لنگه بازشو کشویی در هر طرف تلاقی گوشه که هنگام باز شدن از یکدیگر فاصله می گیرند).

پارتیشن دوش Eleman

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درب بازشو کشویی فریم لس Frameless پارتیشن دوش

این مدل پارتیشن دوش از لحاظ تعداد لنگه و مدل ها همانند مدل فریم دار کشویی می باشد با این تفاوت که بدون پروفیل و یا همان فریم می باشد و ریل آن نیز از جنس استیل ضد زنگ 304 می باشد. شیشه های مورد استفاده در این نوع کابین با ضخامت 8 و 10 میل تولید می گردد. ذکر این نکته ضروری می باشد که شیشه 8 میل بدلیل سبک تر بودن نسبت به شیشه 10 میل باعث روان تر باز و بسته شدن درب ها می گردد.

همانگونه که در عکس مشاهده می نمایید.

درب بازشو کشویی گوشه فریم لس Frameless پارتیشن دوش

این مدل نیز بمانند مدل گوشه فریم دار به همان صورت می تواند دارای چندین لنگه متفاوت باشد. اما با این تفاوت که ابزار و یراق های آن از جنس استیل و شیشه هشت و ده میل همچنین لولاهای استفاده شده در آن به 2 صورت لولای شیشه به دیوار و لولای شیشه به شیشه می باشد.

در کابین های با اندازه بزرگ در موارد فریم لس، شیشه های ثابت نیاز به هولدر (دستک یا همان مهاربند) می باشد.

 

 

پارتیشن جدا کننده

در آخرین و کم جاترین حالت شما را با پارتیشن شیشه ای ثابت آشنا می نماییم که به صورت یک شیشه ثابت از جنس شیشه سکوریت 8 و 10 میل می باشد که بر روی دیوار قرار می گیرد و تا حدود زیادی باعث خشک ماندن سایر فضاها خواهد گردید.

استفاده از شیشه سکوریت در حمام شیشه ای باعث شده است که میزان استحکام آن بیشتر باشد. به نوعی در مقابل ضربه استقامت بیشتری از خود نشان دهد. استفاده از حمام شیشه ای باعث می شود که فضای حمام شما تبدیل به فضای دلچسپی شود تا در هنگام استحمام از آن فضا لذت ببرید.

معایب استفاده از پارتیشن دوش های ارزان قیمت و غیر استاندارد

  1. اولین موردی که می توان به آن اشاره نمود رشد قارچ و باکتری ها در محل درزها و جنس پروفیل آنها می باشد. به این صورت که بعد از مدتی این قارچ ها و به نوعی کپک ها می توانند نما و حتی بویی نامطبوع مانند بوی رطوبت یا همان نا را در فضای حمام شما ایجاد نمایند که باعث کلافگی شما خواهد گردید.
  2. در صورت استفاده از پروفیل های نامرغوب و ارزان قیمت با توجه به عدم رعایت مسائل فنی در آبکاری و آنادایز. با توجه به تماس مداوم پروفیل ها با آب به مرور زمان شفافیت و رنگ خود را از دست داده و باعث ایجاد آیتمی زشت در حمام شما می گردد..
  3. متریال هایی که در این کابین دوش ها به منظور بازشو کشویی و یا لولایی استفاده می گردند عموما از متریال های ارزان قیمت می باشند. که پس از مدتی مشکلات خود را بروز می دهند. به عنوان مثال در رابطه با قرقره ها، دچار شکستگی یا رسوب گرفتگی می شوند که این خود باث عدم عملکرد آن خواهد گردید.

چرا باید از کابین دوش استفاده کنیم؟

  1. در حمام فاقد کابین دوش بخار آب گرم براحتی در هوا پخش می گردد.
  2. خیس شدن تمامی حمام بعد از هر بار استفاده از حمام و نیاز به پاک نمودن آن ها
  3. پاشیده شدن کف حاصل از صابون و شامپو
  4. ایجاد لک در تمامی نقاطی که آب و کف برروی آن ها ریخته شده است.

مزایای کابین دوش Eleman Dus Cabin

  1. در نظر گرفته شدن فضای اختصاصی برای دوش و استحمام
  2. استفاده از شیشه های سوپر کلیر و کریستال ,Crystal Super Clear 6 میلی متر برای حالت های فریم دار مدل های Livorno و Yeni Relax و استفاده از شیشه های سوپر کلیر و کریستال ,Crystal Super Clear 8 و 10 میلی متر برای سایر مدل ها جهت شستشوی راحت و آسان آن ها و شفافیت بالای شیشه
  3. شیشه های سکوریت از بهترین جنس و مقاوم در برابر مواد شوینده قوی
  4. استفاده از پروفیل و متریال درجه 1 اروپایی
  5. دارای بازدید و مشاوره رایگان می باشد.
  6. دارای گارنتی و خدمات پس از فروش معتبر از شرکت Eleman
  7. جلوگیری از پرت حرارتی و گرم بودن داخل کابین ها
  8. دارای جلوه بصری لوکس و شیک

نتیجه گیری

کابین دوش های Eleman Dus Cabin از اجزا به شرح زیر تشکیل گردیده اند:

پروفیل های آلومینیومی که در رنگ های کروم، مشکی و طلایی می باشند که بصورت رنگی از کارخانه مبدا واردات آنها انجام می گردد.

مگنت، درزگیر، قرقره، زانویی اتصال یا همان کانکتور (Connector) کابین دوش گوشه، راهنما بمنظور قرارگیری راحت شیشه در مسیر خود در حالت کشویی، درپوش های پروفیل

شیشه های سکوریت

تمامی اجزا و متریال های مورد استفاده در کابین دوش های Eleman وارداتی می باشند و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

قیمت کابین های دوش پس از بازدید کارشناس صورت خواهد پذیرفت.